Zumzummerummer

Som  travel forhenværende småbarnsmamma (nå vokser den ene meg snart over hodet *iiiik*) til lynraskt voksende små mennesker, medførte det periodevis programerklært og ensrettet fokus på tilværelsen som nettopp mamma. Dette må jo selvfølgelig spesielt omhandle den fasen i livet da tunge bleier, savnede smokker og løpe – etter -brennkvikke -ungeraktiviteter var et utpreget sentralt innslag i hverdagen! Imidlertid hadde mine kortvokste mennesker fra svært tidlig av i denne fasen sunt næringsvett, og tok som regel kvelden i fornuftig aftenstid…

Men! Som heftig og begeistret rastløst petimeter, så måtte man jo finne på noe når travle småengler tok kvelden!

Resultatet blei ikke nødvendigvis av Nobels Litteraturpriskvalitet – men det var da heller aldri tanken bak skribleriene om småtrollene…. Rim og regler i min forstand fant veien fra tastaturet til harddisken – og der har de fått ligge og godgjøre seg i år etter år. Nå børster jeg støv av dem – og snuser inn duften av fordums barndom som var gjemt, men slettes ikke glemt!:D  

Det skal sies at skribleriene kommer og går, i rykk og i napp! Jeg elsker å sløse og herje, med ord og med setninger, lange og korte, overdrevne og simplistiske. Spiller ikke så mye rolle! Men, festligst er det når kråketærne får en illsint krølltopp av en søster til å vrenge seg i smerte over flåsete fjas med ord og setninger. 

zumzummerummene ligger her.

 

 

Dette innlegget ble publisert i Skriblerier. Bokmerk permalenken.

4 svar til Zumzummerummer

  1. eekageek sier:

    *krølltoppen vrenger på seg*

    Neida 😉 Du skriver fremdeles mye mer fargesprakende osv enn jeg ville gjort. Du har en egen stemme. Den skal jeg ikke kritisere bort!

    Skal tutle videre til zummeriene nu. Har jo lest dem før, men alltid gøy å lese igjen.

  2. vaskeklut sier:

    «Men, festligst er det når kråketærne får en illsint krølltopp av en søster til å vrenge seg i smerte over flåsete fjas med ord og setninger. »

    Hah! 😀 Jeg ser det for meg 😀 hihihi. Men fine var zummeriene dine! 🙂

Legg igjen en kommentar

