God morgen, verden!

Nå virker jeg nok både overivrig og nerdete! Allerede et nytt innlegg under utvikling? tenker du lett undrende. For du har jo faktisk ramlet innom siden min. Kanskje er titten helt uten mål og mening, eller du lar deg rett og slett irritere over nok en blogg full av slapp salat. Vel! Jeg synes dette er riktig morosamt, for å si det på et mål jeg normalt ikke benytter meg av! Jeg er her, og kanskje klorer jeg meg fast.  Akkurat det siste vet jeg jo ikke helt sikkert enda. Me får nett(!) sjau!!!

Jeg skal ikke stikke under en stol at jeg lett blir bitt av basillen/revet med/hektet –  kall det hva du vil. Ikke minst er bloggstatistikker skummelt fasinerende og gir meg følelsen av å være ufokusert groupie underlagt  nettets skremmende grep. Det har meg i sine hule hånd, så jeg slett ikke klarer løsrive meg. Tallene lyser mot meg med oppsiktsvekkende virkning! Noe har vært her, hurra. Noen har vært her, hurra… Piiiinlig! Jeg vil da vel ikke være så enkel? Skulle jo tro at statistikktall ikke kunne bety mindre! Veeeel, som sagt! Jeg lar meg fasinere i irriterende grad. Det beste jeg kan håpe på er vel at fasinasjonen gir seg, og da helst i går!!!

Og tanken er jo ikke at jeg skal gå så langt, men tvert imot handler det om at jeg snart MÅ finne et meget akutt fokusskifte! Et skifte som da helst bør gå i retning av iherdig og velutviklet studieteknikk, for nå begynner det å haste. Riktignok er jeg utpreget praktisk og sytematisk anlagt – men når verden der ute på nettet stadig betyr nye og kanskje spennede opplevelser, så er det ikke alltid så lett (selv om man faktisk har passert 30 med god margin og skal være fornuftig og opplyst mht nettets farer) å holde beina godt plantet på bakken og blikket i boka.

Vil meeeeget heller virre surrealistisk med kulrundt blikk, sjekke stort og smått av hits, twitringsfinurligheter, fb og dagens nettaviser osv. Skal jo bare sjekke lynkjapt når jeg først sitter med nesegrevet i boka og har mac`en rett ved!? Irriterende tidkrevende og vanedannende, dette her!

Egentlig skal det bli litt forløsende å bli ferdig med angstfylt pensumlesingen og eksamen, det er det jo alltid! Men like deilig, fantastisk og befriende skal det bli å komme seg ut og vekk fra maskiner som griper etter meg og tvinger meg til distrahert å sjekke alt det spenstige og uspenstige som skjer «der ute»…..for det kan jo ha skjedd noe nytt?!!! Bare MÅ sjekke den siste bloggstatistikken! Tallene lyser mot meg… oi oi oi…her har det jo vært riktig mange snusende rundt i zummzummeriene mine. Hadde vært lykkebringende fiiint om jeg følte det på samme måten når det kommer til den allestedsnærværende pensumlesingen som omslutter tilværelsen om dagen. Det gjør jeg altså IKKE! Der har jeg nådd et definitivt metningspunkt -og lengter med allverdens tyngde  og yrhet etter gjennomsnittelige dager! Sosiale dager med valgfritt innhold!  Det er DAGER det! 

 

Nok om det! Tiden er inne for å grave seg ned i pensumveldet  med kaffekopp i hånda og håret strittende stort og svært til alle kanter! Tudlidu….

Dette innlegget ble publisert i Skriblerier. Bokmerk permalenken.

4 svar til God morgen, verden!

  1. eekageek sier:

    Hehehe, det er skremmende hvor fascinerende det hele er ja. Og nå har jeg også fått bloggstatistikk vettu! Måtte bare gå en dag. Views i gårkveld: 21. Nå når jeg våkna: 52. Haha! Greide ikke la være bli ivrig. Følte meg dum. Knis.

    • elisabethdl sier:

      Vi får rett og slett føle oss dumme i kor!:D Har som tanke at det er nyhetens interesse som gjennomsyrer avhengighetsgraden min …ellers kan man jo risikere å bli riktig snål *knise hysterisk*

  2. vaskeklut sier:

    Bloggstatistikk er fantastisk! 😀 Det morsomste er å se hva folk har søkt på for å komme inn i bloggen din, og hvilke linker de har trykt på 😀 Bloggstatistikk er ikke barebare, det er kunst!

Legg igjen en kommentar

