Undring

Bloggen min er et spøkelsesslott.
Her rusler vesener jeg hverken ser eller hører.

De rusler fra rom til rom, på stillferdige sko.
Jeg hvisker forsiktig: «Hei! Fint at du kom!»

En og annen gang gir de ansiktsløse spøkelser seg faktisk til kjenne.
Skummelt og spennende.

Kanskje liker jeg denne stille verdenen, hvor jeg kan late som om ingen ser meg.
Et sted jeg kan skrive og rable tull og uviktig.

Her kan jeg vandre rundt i et stille slott,
sammen med mystiske spøkelser av sammensatt sort.

 Spøkelsene mine bråker ikke. Nei, de rusler stillferdig og vennlig forbi.

Dette innlegget ble publisert i Tankemylder. Bokmerk permalenken.

5 svar til Undring

  1. eekageek sier:

    Jeg liker det jeg! Men liker ikke utropstegnene i en så stillferdig, lavmælt tekst. Du kunne godt utbrodert enda mer syns jeg. Kanskje gjort hele greia til en allegori/utstrakt metafor? Det hadde vært kult. For jeg trekker på smilebåndet av det som allerede er her, det er gjenkjennende.

  2. elisabethdl sier:

    Så fint! Utropstegn er tatt vekk!!! (just had to):D

  3. Sanne sier:

    Herlig 😀 😀 Sier som Geeken; jeg likte det jeg 😀

Legg igjen en kommentar

