Hjelp! Jeg har skrivesperre…

Det er ikke slik at jeg ikke har noe å skrive om, for det har jeg! Jeg blogger, visker og blogger litt til. Mengder av blogginnlegg produserer jeg. Problemet er imidlertid at alt foregår på innsiden av hjernebarken. Der surrer og går det i et vanvittig tempo!

Men fingrene har gått til streik! Fingrene har tatt ferie, de lystrer ikke. Fortvilet har jeg beklaget meg til min usedvanlig beleste, skrivedyktige og intellektuelle søster, uten å få den sympatien jeg egentlig tenkte jeg skulle få. Ikke slik å forstå at tårene spruter, eller at jeg river meg i håret.  Derimot irriterer jeg meg jo en liten smule over at alt bare foregår i toppetasjen og i liten grad på maskinen.

Men, sympati? Neida! Hun erklærer fornuftig og rasjonelt at det hele bare er noe jeg innbiller meg. At dette er en idè som har slått rot i tankene mine sammen med alle de andre tankene. Jeg har så visst ikke skrivesperre, i følge henne. Øh? Joda,… det har jeg vel! Neida, det har jeg så visst ikke. Det er bare å sette seg med maskinen på fanget, begynne et sted, og så la det stå til. Ikke la seg overmanne av den overveldende og skumle snikende skrivesperrefølelsen som har lagt seg som en tung sky over tankeinnleggene mine.

Vel, jeg tar jo selvfølgelig i mot en utfordring! Så her sitter jeg, da. Skriver om det å ikke få til å skrive. Alle de øvrige innleggene får komme seilende etterhvert som jeg har brutt skrivesperrebarrieren og overvunnet kampen mot streikende og lite lydhøre feriefingre!

Beware! I`m back!

Dette innlegget ble publisert i Skriblerier og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Hjelp! Jeg har skrivesperre…

  1. Eirin sier:

    Hihi, javisst. Se der! Skrivesperre er en mental tilstand man lager seg når man er redd, nervøs, stressa eller lignende: ikke en faktisk sperre. Det er heavy å ha den følelsen, men det eneste forfattere kan gjøre når den kommer er å slåss tilbake. Skrive. Det blir bare røl som regel, fordi du har jo ikke lyst å sitte der og skrive. Men så kommer slike søte, selvironiske tekster som dette, og så tenker nok skrivesperra at den har tapt for denne gang. Den kommer sikkert igjen. Da er du bedre utrusta.

    Det er en fabelaktig stripe i Tommy og Tigern om skrivesperre, en av mine favoritter, for den er også et ironisk sleivspark til dette pussige fenomenet: http://bombaydiaries.bombayaddict.com/2006/03/calvin-and-hobbes-take-on-writers.html

Legg igjen en kommentar

