Unik barnekunst

Jeg har kunstskatter. De berører. Får meg stadig til å stoppe opp. Disse unike perlene har alle fått sin velfortjente hedersplass, og avstedekommer berømmelse fra omgivelsene! 😀


De to først bildene produserte sønn i huset da han som 5-åring deltok i barnehagens trollprosjekt. Trollene på det første bildet er selvfølgelig den glade familie slik han vakkert har tolket oss. Familiens  lille trolljente mangler, av den enkle grunn at hun enda ikke hadde sett dagens lys. Imidlertid kan man av magemålet på det midterste trollet se at hun var rett rundt svingen, hun også!

Barnekunst

Barnekunst

De to neste bildene er min datters kunst formidlet i regi av skolen, da de benyttet seg av et av  kulturskolesekkens mange tilbud. Det var med stor grad av tilfredshet og stolthet minstetrollet brakte kunstverkene sine med hjem ved årets slutt. Disse bildene henger på vegg, men har fortsatt ikke funnet veien inn i glass og ramme. På tro og ære: Det skal ikke ta lang tid før også de gjør nettopp det (og absolutt ikke like lang tid som et tidligere nevnt brudebilde! :D) .

Barnekunst

Barnekunst

For meg er dette bilder med sjel og personlighet. De er trollungenes verk. Dyrebare!

Dette innlegget ble publisert i Skriblerier og merket med , , . Bokmerk permalenken.

6 svar til Unik barnekunst

  1. eekageek sier:

    Åh! Dette er Kunst med stor K det! Jeg har tegna og malt i hva, tyve år? Og jeg kan bare drømme om å lage bilder som de to nederste! Og både trollbildet og treet er rett og slett episk 😀 Hurra for slikt!

  2. articulata sier:

    Wow! Så flinke barna dine er! Det nederste var helt fantastisk, hun har tydelig et talent for å formidle stemninger!!!

  3. elisabethdl sier:

    Eekageek og Articulata:
    Takk for fiiine kommentarer! Ja, synes det er gode bilder. Kanskje jeg er en aldri så liten smulesubjektiv, he he. Men synes uansett at det er viktig at det de lager/skaper skal være synlig i heimen! 😀

  4. Neglecta sier:

    Så utrolig flotte kunstverk! Og jeg er ikke partisk engang, så det så! Det er gøy med kreative unger, min minste ville male, male, male resten av livet, sa han, men nå har han visst tatt en liten pause. Det er et viktig og kreativt arbeid kulturskolesekken gjør, det er like spennende hver gang de er på besøk.

  5. Annika sier:

    De er utrolig flinke! Det er så bra når skolene kan oppmuntre barna til å utnytte sitt potensiale.

  6. elisabethdl sier:

    Neglecta: Alle kunstnere trenger en liten pause!:D Jeg har utrolig respekt for det arbeidet kulturskolesekken gjør. Både mine egne unger og elevene på jobb stråler over å få muligheten til å utfolde seg kreativt!

    Annika: Jaaa, synes de er dyktige! 😀 Føler absolutt resultatene fortjener sin plass i glass og ramme! kulturskolesekken er en skatt for elever med kreative interesser.

Legg igjen en kommentar

