Et slags selvportrett

På Twitter har @gjona (Guôrún Jóna), som forøvrig er en svært dyktig tegner, startet en konkurranse for alle som blogger. En tegnekonkurranse, intet mindre! For slike som meg er denne typen utfordringer ikke bare bare, så er det sagt… 😀

I hele min yrkeskarriere som lærer har jeg vært beryktet/berømt for mine kunstneriske krumspring av noen strekmennesker. Jeg har det rett og slett ikke i meg, dette med å tegne. Det jeg derimot er god på, er å kaste meg ut i det allikevel. Motivasjon og mestringsfølelse er viktig, ergo må jo jeg gå foran som et «godt» eksempel… Lite tvil om at elevene føler fallhøyden er minimal når de ser undertegnedes usedvanlige strekkunst.

Mitt bidrag er et slags selvportrett. Et portrett over mine strekmennesker som stadig skaper stor undring hos elever, da det ikke alltid er like lett å vite hva det er jeg forsøker illustrere når jeg slår meg løs med kritt og kreativitet. Er ikke sikkert du ser at jeg har forsøkt meg på en elefant nede i høyre hjørne på tavlen, med den skal liksom være en liten morsomhet med parallell til elefanten jeg har på ankelen ( og som forøvrig er en smule mer for seg gjort enn det jeg klarer prestere).

Så her er det da, mitt bidrag! 😀

elisabethdl_selvportrett

Dette innlegget ble publisert i Skriblerier og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

10 svar til Et slags selvportrett

  1. vaskeklut sier:

    håh, det var et fint selvportrett! 😀 du har skikkelig strekmann-skills 😀

  2. Neglecta sier:

    Særlig likte jeg skoene dine – er det skinnende røde clogs? *fnis* Ellers syntes jeg elefanten var finfin i selskap med den andre. =o)

  3. Rachel sier:

    Ikke vanskelig å se hva det strekmennesket skal forestille i allefall! 🙂

  4. Egil Fiskeværvei sier:

    Flott! Dette bør du utvikle videre – du får formidlet mye med enkle streker: Herlig avbildning av spørrende elever! Mange store kunstnere og illustratører går ofte for det enkle.

  5. elisabethdl sier:

    Neglecta: Selvfølgelig er det skinnende røde clogs…høhø! 😀

    Rachel: Enda godt det finnes håp, da! Var egentlig en riktig festlig utfordring. Lo godt mens jeg holdt på!

    Egil: Takk for kjempehyggelig tilbakemelding. 😀 Må innrømme at jeg var ganske fornøyd med de spørrende elevene, he he.

  6. eekageek sier:

    Holdt på å ramle utav sofaen da jeg så de mystifiserte elevene 😀 Åh, herlig tegning! Og så herlig med en sånn dose selvironi da. Fabelaktig festlig!

  7. Tilbaketråkk: Tegnekonkurranse – mitt bidrag | Frk. Plosiv eksploderer

  8. ingvildmoen sier:

    Det var veldig, veldig stilig! 😀 Jeg skjønner godt hvorfor du er berømt for strekmennene dine – mine ser ikke riktig så bra ut. 😉

  9. elisabethdl sier:

    Eeekageek:*knis*

    Ingvild: Velkommen til meg! 😀 Takk for kompliment, hi hi!

Legg igjen en kommentar

