Relasjoner

-Du? sier hun.
-Ja? Du vet.
Aldri nok

Er
på godt og på vondt
Må det.

Være tro
mot deg selv eller andre?

Mot andre.
Mot deg selv,
men ikke nok.

-Hvorfor? spør hun.
Livsgnist-tyven

-Du?
-Ja? Vet den kommer.
Støtten

Vi er det vi er
gjensidig livgivende

Tårnende tanker.
Sortert usortert
i gjensidig nødvendighet

Varsom nærhet
i tårefylt avstand

Begrenset innlevelse.
En fornektelse av
relasjonsforvirring

Dette innlegget ble publisert i Tankemylder og merket med , , . Bokmerk permalenken.

8 svar til Relasjoner

  1. villkatta sier:

    Syns du får frem fine tanker om et vanskelig tema. Er ikke alltid like lett med relasjoner, nei. Jeg fikk mye utav dette diktet.

  2. elisabethdl sier:

    Takk! 🙂 Ingenting jeg ønsker meg mer enn at man skal få noe ut av det jeg skriver. Relasjoner kan være utrolig sammensatt.

  3. Så enkelt sagt, men samtidig altsigende om relasjoner på godt og vondt.

    Jeg liker meg her inne hos deg 🙂

  4. eekageek sier:

    «Livsgnist-tyven» er fantastisk. Bare så det er sagt.

    Jeg funderer fremdeles på om jeg heller ville sett dette som kortprosa, men forøvrig så er det mye som klinger veldig fint med linjebrudd osv. Så jeg bare lufter usikre tanker egentlig.

  5. Neglecta sier:

    Det var vanskelig å finne ord til kommentar. Jeg tror jeg nøyer meg med; takk! Og; Du er uendelig god til å finne de rette beskrivelsene av følelser og forhold uten å si for mye.

Legg igjen en kommentar

