Elvedanserne

Med ønskeblikk ser jeg
meg rundt. Observerer
underligheten.

Griper tankenes
flyktighet skjult i
framtidens historier.

Jeg søker elvedansernes
stillestand.

Ser meg rundt,
duvende skygger,
men stopper ikke.

Antydningen av et noe

Dette innlegget ble publisert i zumzummerum og merket med , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Elvedanserne

  1. vaskeklut sier:

    åh.. så fint dikt..

  2. Plosiv sier:

    Åe, du skriver så godt. Er enig med vaskekluten, Veldig fint dikt.

  3. elisabethdl sier:

    Vaskeklut og Plosiv: Tusen takk for så fine tilbakemeldinge. Blir veldig glad av slikt!:) Ønsker dere begge en fantastisk nytt år!

  4. eekageek sier:

    Dette er så fint så fint. Selv nyordene «ønskeblikk» og «elvedanser» liker jeg. Det har så mange pene, taktile beskrivelser. «Duvende skygger» er best, for min del. Om jeg skal sette fingeren på noe jeg ikke liker like godt må det bli denne strofa:

    Griper tilfeldighetens
    halmstrå skjult i
    framtidens historier.

    «Tilfeldighetens halmstrå» skurrer for meg. Jeg liker ikke det abstrakte i «tilfeldigheten» når diktet ellers er til å ta og føle på. Men det blir litt flisespikkeri. For det er så fint ellers.

Legg igjen en kommentar

