Annerledesland

Du kommer mot meg, bortgjemt og glemt av deg selv. Med skjulte tanker som ikke er for meg, er du allerede et annet sted. Med svimlende styrke treffer selvforakten. Du ser forbi.

Du står, du ser, du er. Visker deg selv vekk. Du er innhentet av dette mørket som svøper deg inn i en ugjennomtrengelig hinne. En sorghinne mellom deg og meg. Jeg kjenner ikke veien fram. Jeg har ingen veileder. Kun du kan være det.

Stille spør du:
«Ser du det jeg ser? Det er der ute og i meg. Jeg trenger hvile fra meg selv. La tankene vandre glidende og smygende over havets kontinuerlige dønninger. Mine egne dønninger reiser innover og vasker meg som rekved langs mørke strender.

Kan du ikke se at det er slik? Jeg har etterlatt meg selv et sted jeg ikke kan forlate.»

En påbegynt reise.

Dette innlegget ble publisert i Det alvorlige livet og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

6 svar til Annerledesland

  1. Maria sier:

    Vakre, vakre ord. Kanskje også til tider fortvilende?Reisen som er påbegynt har vi både lyst til å fullføre,men også få fri fra innimellom.Reiser er sjelden uten hindringer og tunge stunder.Kanskje treffer vi av og til noen som stryker oss lett over ryggen for å få vår oppmerksomhet, og ber oss gå litt tilbake. Det var en oase der som vi hadde oversett.

  2. elisabethdl sier:

    Det er i de tunge stundene vi trenger se hverandre, bry oss.

    Tusen takk for at du tar deg tid til å dele tankene dine!

  3. ohlalacestlavie sier:

    Du setter så glimrende ord på det å være pårørende at jeg tror samtlige som har opplevd tilsvarende vil kunne kjenne seg igjen!

    Skriv mer 😀

    • elisabethdl sier:

      Takk for en tilbakemelding som betyr mye. Forsøker skildre følelsene og stemningene slik de oppleves, og så ærlig som mulig!

      Litt av tanken bak bloggen er jo nettopp å forsøke sette ord på det å være pårørende.

  4. Så utrolig bra skrevet. Får frysninger av det meste du skriver, det er så vakkert skrevet. Så ekte!

    • elisabethdl sier:

      Tusen takk for sterk tilbakemelding. Setter veldig pris på at du tar deg tid til å lese og legge igjen kommentar!

Legg igjen en kommentar

