Toner

Med undring titter hun fram fra under
teppet og ser duvende toners lek,
lar nysgjerrige øyne følge
deres mildhet.

Hun strekker ut hendene, berører.
Forsvinner inn i tonene,
gjør dem sine.

Et bilde av et bilde
om henne

Dette innlegget ble publisert i Tankemylder og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Toner

  1. eekageek sier:

    Fint og mykt og varmt! Jeg liker. Noen tanker:

    «Underfundig» er slikt et fint ord, men jeg syns det blir litt mye (spes med tanke på «nysgjerrig» lenger ned). I linje to blir det litt mye med «duvende» og «varsom». Disse adjektivene vet du!

    «Hører stillheten» er temmelig klisjé saker. Hva med rett og slett

    Hun strekker ut hendene
    forsvinner inn i tonene
    gjør dem sine

    Hvorfor går du vekk fra lydtematikken over på bilde i siste strofe? Den ser underlig ut for meg, villa kutta den helt, egentlig.

    Men jeg liker, virkelig. Det har slik en fin stemning. Syns bare det kan strammes opp litt.

  2. elisabethdl sier:

    Takk for gode og oppstrammende råd, råd som jeg definitivt trenger og ønsker meg! Tar til meg noe, og tygger på resten.

    Spesielt må jeg tenke litt på siste strofen, så går derfor i tenkeboksen. 🙂

Legg igjen en kommentar

