Natteravns seier over morgenfugl!

Med solglimt i ondt øye
studerer du meg nøye,
før du leder meg på ville veier
og skratter over lettkjøpt seier.

Med en stemme som roper
ut velvalgte strofer
makter du overbevise
om nattens fornøyelige lise.

Du er hensynsløst rå
og uten vilje til å forstå
at også en viljeløs natteravn
har en drøm og et savn
etter opplagt morgengry.

Kveld blir derfor atter til natt
og gjør meg maktesløs og matt
når morgen atter gryr
og jeg er betraktelig mer henført trøtt enn yr.

I mine drømmer er jeg en praktfull morgenfugl!

Dette innlegget ble publisert i zumzummerum og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

8 svar til Natteravns seier over morgenfugl!

  1. eekageek sier:

    Denne var fabelaktig! Og så velkjent da…

  2. Cathrine sier:

    Helt fantastisk!! Denne skal rett på veggen om det er greit? 🙂 Skal selvsagt titulere deg under! klems

  3. ohlalacestlavie sier:

    Meget fornøyelig lesing som vanlig!

  4. elisabethdl sier:

    Vi natteravner må holde sammen. 🙂 Tusen takk for kommentar, Ann Kristin!

Legg igjen en kommentar

