Blygt blikk

Jeg kaster usikkert rundt på tankene mine. Unngår blikket ditt. Lar tanken oppføre seg som urolige bølger, slik at du ikke kan nå frem. Jeg fomler. Innvendig. Snubler rundt i meg selv. Ønsker plutselig at jeg hadde jaget følelsene på kurs i forelskelse, for å makte vekten av blikket ditt. Jeg vil du skal se. Jeg vil også se, men gir ingenting gratis. Kan ikke la deg få hjerteress ved å vite hvordan jeg har det. Famlende rundt i meg selv finner jeg ingen utgang som kan hjelpe meg til å slippe vekk fra egen oversvømmelse, og jeg svømmer med desperate tak. En og annen udressert tanker slipper unna og omskaper seg til strømmer av fjollete utsagn. Eller ingen. Verker. Rødmer. Mest av alt har jeg lyst til å ta tankene en etter en, kaste dem på dør. La dem ligge forslåtte og etterlatte, strandet, uten at jeg trenger forholde meg til dem lenger. Jeg vil stråle selvsikkert.

Dette innlegget ble publisert i zumzummerum og merket med , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

5 svar til Blygt blikk

  1. c'est la vie! sier:

    Selv om det begynner å bli veeeldig leeenge siden jeg var stormende nyforelsket så husker jeg jo litt hvordan det var, og treffer spikeren på ordene som vanlig! Herlig 😀

  2. c'est la vie! sier:

    – du treffer spikeren på ordene – skulle det selvsagt være…

    • elisabethdl sier:

      Tikktakk! 😀

      En stund siden jeg også var midt i den stormende og komplekse forelskelsen, hi hi. Men fasen som følger i etterkant er absolutt ikke å forakte, den heller! 😉

  3. mittsnitt sier:

    Veldig fint beskrevet. Kjenner jeg blir litt urolig selv 🙂 Stå i det – det er da du beveger deg.

    • elisabethdl sier:

      Tusen takk for kommentar!

      En stund siden hjertet slo krøll på seg i heftig og usikker forelskelse, men synes det er viktig å tenke tilbake på den gangen man var helt nyforlesket i mannen i sitt liv! 😀 Glad jeg sto i det! ;D

Legg igjen en kommentar

