Glemsel

Du ba om glemsel,
da alt gikk galt
og dagene ble isnende fingertupper
som rørte ved minnene.

Jeg våknet, som fra dvale,
med de skyggekledde øynene dine.
Tett inntil følelsene mine.

Inviterte deg med på vandring
gjennom lunende vårvinder.

Dette innlegget ble publisert i Skriblerier og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

8 svar til Glemsel

  1. Elisabeth Mohn Danielsen sier:

    En vakker komposisjon!

  2. Elisabeth sier:

    Tusen takk, Elisabeth!

  3. c'est la vie! sier:

    Nydelig fylt av håp! Flinkis 😀 Forresten, jeg og vil vandre i lunende vårvinder – og helst med deg!! Klem fra meg

  4. eekageek sier:

    Hiver meg på vakker-kommentarene!

    Litt adjektivsyke er det jo her da… 😉 Et par forslag kanskje?

    Du ba om glemsel,
    da alt gikk galt
    og dagene kalde fingertupper
    -> Her syns jeg det ble vel mye med både kalde og isnende, og minner ble overflødig. Litt overtydelig. Du vet jo åssen jeg er med det der 😀 Alt skal være så subtilt at det blir helt umulig å forstå hoho. Men jeg liker virkelig masse bildet av dagene som kalde fingertupper! Det er nydelig, og veldig godt beskrivende, både på et faktisk, høst/vinter-plan, men også et metaforisk, kald-i-hodet-plan. Om du skjønte noe av det.

    Jeg våknet etter å ha sovet
    med de skyggekledde øynene dine.
    Tett inntil følelsene mine.
    -> Igjen syntes jeg både dvale og å sove ble overflødig. Kan selvsagt bruke dvale i stedet (eller begge hallo), er bare et enkelt forslag. Skyggekledde øyne er absolutt nydelig.

    Inviterte deg med på vandring
    gjennom lunende vårvinder.
    -> Ingen forslag her. Fiiint. Åh, savner lune vårvinder.

    • Elisabeth sier:

      Takketakk!

      Godt du passer på, slik at du kan fange meg i det øyeblikket jeg tusler ublygt ut i adjektivfella… *bluss*;D

      Har fikset og trikset litt, og ser at poengen dine er gode, som alltid! 😀 Lar dvale stå litt til. Knasker på den….

  5. eekageek sier:

    Da dagene BLE kalde fingertupper. Grr skriveleifer og ingen mulighet til å redigere kommentar…

Legg igjen en kommentar

