Frisk syrlighet

Med frydefull skrekk ser jeg
Syrlighetene svinse lettbent innom.
Vinker fristende:
elegante drops til å smake på.

Jeg får vann i munnen
og må lime hendene fast til ansiktet
for ikke å sikle i ren og skjær fascinasjon.

Fornuften står harmdirrende på hodet
og river seg i håret.

Syrlighetene stiger til værs
som svulstige uværsskyer
slik at det nesten ikke går an å puste.
Klistrer seg velvillig og behjelpelig fast.

Uten tvil må Fornuften se til å få orden på håret
og hodet over bakken igjen,
skal Syrlighetenes fastklistrede smaker overvinnes.

Dette innlegget ble publisert i Skriblerier og merket med , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Frisk syrlighet

  1. c'est la vie! sier:

    Herlig altså! Du er så produktiv at jeg nesten ikke vet hva jeg skal kommentere lenger… Men uansett, fortsett sånn, det lyser opp hverdagen min ihvertfall 😀 😀

  2. c'est la vie! sier:

    Akkurat, ja! Dersom dette er resultat av skrivesperre, er det tydeligvis enda mer å hente når den letner 😉

Legg igjen en kommentar

