Forvirring

En flokete historie om livet
til hun som går barfot i fjellene
resulterer et kort øyeblikk i et fantasihus
som hvem som helst kan bo i.

Jeg slår meg fort til ro,
kikker ut vinduet
og ser at det ikke er noe skille
mellom meg og det utenfor.

Svevende over fjellene
stirrer jeg på livet
som beiter lydløst
fordi det ikke lenger ser stjernene
som skal lyse opp veien
hvor det alltid går.

Når hun kommer gående
med underlighetene sine
skaper fjellene uten utspring
de tause lydene
om til truende torden.

Og i skyggen av fantasihuset
som skjermer fjellene
svever jeg rundt,
ser det hele
og tar på meg sekken av etterlatte spor.

Slik forsvinner alt
som aldri skal slippe løs igjen.
Klistret til ur og kratt.
henger det lik sprellemenn i natten.

foto: Bjørn Erik Larsen

Dette innlegget ble publisert i Skriblerier og merket med , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Forvirring

  1. Tilbaketråkk: Tweets that mention Forvirring | Akkurat! -- Topsy.com

  2. c'est la vie! sier:

    Vet snart ikke lenger hva jeg skal kommentere jeg, uten å gjenta meg selv til det kjedsommelige… Veldig, veldig, veldig og veldig bra! Litt sånn grusomt vakkert 😀

    Og Team Dahl Larsen ser ut til å kunne være et interessant og spennende samarbeidsprosjekt, også utenfor familielogistikk og slikt. Dere kan jo lage bok sammen?

    • Elisabeth sier:

      Er veldig glad for at du leser og tar deg tid til å kommentere, jeg! 😀

      Ja, kanskje Team Dahl Larsen hadde vært tingen, er jo et godt team sånn ellers, så! ;D

Legg igjen en kommentar

