Trappen

Du går ned trappen
som smuldrer bort
bak deg

stenger deg inne
i nedstøvete rom
som ikke lenger fører

ut

jeg ser ned
trappeløpet,
ser etter deg

tankene dine blir
snubletråder

Dette innlegget ble publisert i Tankemylder og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

6 svar til Trappen

  1. eekageek sier:

    Siste linje kan strykes, men bortsett fra det syns jeg dette er fint. Eller – ikke fint, men trist. Og mørkt. Og det er bra.

  2. Elisabeth sier:

    Tusen takk for kommentar. Siste linje er nå slettet! 😀

  3. c'est la vie! sier:

    Åh! Liker tankene blir snubletråder! Trist, ja, enig med Eirin. Men også ett av disse diktene jeg mister litt pusten av, så litt ubehagelig også. Ubehagelig og trist, det kan jo bare bli vakkert, eller hur?

  4. 1igel sier:

    Spennende dikt …. ingen vei tilbake. Du treffer en nerve hos meg her, men i den historien ble tankene MINE snubletråder

Legg igjen en kommentar

