Stille

du sitter tett inntil deg selv
i kveldslyset

med øyne
som en fraflyttet bygård
stenger du inne bakgården
uten vedlikehold

Dette innlegget ble publisert i Tankemylder og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Stille

  1. eekageek sier:

    De fire første linjene er totalt elsk. De har en slik stemning at jeg får litt frysninger. Jeg er litt usikker på repetisjonen av gård/gården, men jeg må tygge litt på det, for jeg liker ordene i seg selv i sammenhengen. Slutten er finfin den også, men jeg liker som sagt starten best. Vakkert!

    • Elisabeth sier:

      Tusen takk!

      Jeg var/er også usikker på repetisjonen av gård/gården. Men synes de begge hører med.

      Har forsøkt med ulike alternativer uten at jeg synes de får frem den stemningen jeg ønsker. Har du forslag, så er jeg svært motakelig for det! 😀

Legg igjen en kommentar

