Vindstyrke

sittende på hver vår side av bordet
var du den som tilkjennega
ordenes vindstyrke
jeg satt med fantasien på fanget

klemte
hardt da
virkeligheten endret seg
og ble mat
uten temperatur og smak

jeg var orkanens øye
betraktet ordene
vokse i styrke
og med lynglimt
som brant meg naken

rundt og rundt
ble verden reversert

skjulte mennesker
virvlet gjennom luften
vindkastene
flerret vekk lag på lag

avkledd
reiste jeg meg fra
bordet
av uberørt virkelighet

svarene
lot jeg bli igjen
som sølepytter etter
voldsomt vær

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Vindstyrke

  1. c'est la vie! sier:

    Fantastiske ordsammensetninger man skal lete lenge for å finne maken til! Bravo! Og bare fortsett… 😀

Legg igjen en kommentar

