Brikker

sjakkspillet
står i remis
og vi er søvnløse netter
i snøtildekt landskap

Dette innlegget ble publisert i Skriblerier og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Brikker

  1. Eirin Dahl sier:

    Jeg liker ikke siste linje. Men de tre første liker jeg kjempegodt! Kanskje ville jeg kuttet «og», men det er bare pirkeri.

  2. Eirin Dahl sier:

    Eller nei, jeg vet hva det er jeg egentlig vil med den siste linja. I stedet for det metaforiske «å være søvnløse netter», så vil jeg har det faktiske «nettene [våre] er søvnløse». Det tror jeg hadde gjort diktet sterkere. Og da kan dette med snøen være med, syns jeg. Men ikke «landskap», det blir for upresist. Kanskje:

    Sjakkspillet
    står i remis.
    Nettene våre er søvnløse,
    og byen er dekt i snø.

    Noe sånt?

  3. Takk for strålende tilbakemelding, nå ble jeg veldig glad! Skal tenke litt på slutten, for jeg ser hva du mener.

Legg igjen en kommentar

