Forvirring

brått husker jeg smulene

og jeg plukker opp tankene  

som er tørt brød på benken

 

hakket for tidlig

er jeg på plass

hos smulene fra i går

 

du titter på meg fra din kant av rommet

og med usannsynlig og ugjenkjennelig blikk

forteller du meg at jeg skal snu dem opp ned

smulene som hoper seg opp

som skitne kopper og kar i oppvasken

 

de skal ikke kostes

 vekk

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Forvirring

  1. Eirin Dahl sier:

    Gah, skrev en kjempelang kommentar, og så forsvant den fordi wordpress ikke godtar at jeg ikke logger inn!? Jeg har jo egen nettside, ikke wordpress-side! ARG.

    Men ja, jeg liker dette. Noen ting syns jeg gjør diktet litt abstrakt og vanskelig. I korte trekk syns jeg du burde spille opp det hverdagslige, og dempe de mer opplagte, «forklarende» linjene.

    Beklager at dette ikke ble så detaljert, men jeg ble sur av at kommentaren min forsvant…

    • Veldig glad for at du gadd skrive en ny kommentar, selv om den første forsvant! Har skrevet så lite i det siste, at jeg føler jeg prøver og feiler mye, så skal dypdykke litt mer ned i dette, se om jeg ikke kan få strammet og ryddet litt! 😀

Legg igjen en kommentar

