Knappekneppere

fingrene kryper ut av ermene

selvsikkert knepper de sine egne knapper

fra øverst til nederst kniper og knepper de små jakkeknapper

og så fortsetter de bortover gresset

de er ørsmå knappekneppere

som kvepper lik gresshopper

 

først når de er ferdigknappet strekker de ut sine fingre

opp mot de ringlende klokkespillene som dingler fra trærne

plukker dem med seg

ringledinglende blåklokker fra fingrene i trærne

trekker dem med seg tilbake til sine små ermehus

tre

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

6 svar til Knappekneppere

  1. fivrelden sier:

    Jeg er ikke så konstruktiv i dag. Men jeg lkte dette kjempegodt 🙂

  2. fivrelden sier:

    Jeg skjønner det med å være lite produktiv. Jeg kjenner at masterskriving skyver det kreative langt vekk. Problemet er at selv om det er nødvendig, gjør det ikke godt. Som skriver er det lett å bli rastløs, når man ikke får gjøre det 🙂

    Jeg er glad du skriver igjen. Av og til kan sånne perioder være ladningen vi trenger, for tekstene vokser i oss, selv når vi ikke skriver dem ned.

  3. eekageek sier:

    Woaaah dette var CREEPY (tritrans foreslår «hårreisende» som norsk oversettelse, men det er absolutt ikke den samme betydningen, derfor bruker jeg likesågodt det engelske ordet). Ikke sikkert du mente det sånn, men sånn ble det i hodet mitt. Det høres ut som et barnedikt, men så er bildene skikkelig urovekkende. Jeg digger det!

Legg igjen en kommentar

